株式会社 創伸建設様の公式SNS投稿用テンプレートをデザインさせていただきました。
会社の主要メディアのInstagramにターゲットを絞り、一般的な正方形ではなく、2017年12月のアップデート以降対応し、スマホ閲覧時により大きな占有面積を確保できる長方形でデザインを行いました。
プロフィール一覧画面で正方形にトリミングされる前提でデザイン。「雑誌」をデザインモチーフとし、投稿ジャンルごとに色分けを行い、スワイプしたくなるモダンなデザインを追求しつつ、投稿内容に依存しない高い汎用性・取り回しの良さも追求しました。
We designed the official SNS posting template for Soshin Construction Co., Ltd. Targeting Instagram, the company's main media, we designed it in a rectangular shape instead of the usual square shape, which has been compatible since the December 2017 update and allows for a larger footprint when viewing on a smartphone. Designed with the assumption that it will be cropped to a square shape on the profile list screen. Using a "magazine" design motif and color-coding the posts by genre, we pursued a modern design that makes you want to swipe, while also pursuing a high level of versatility and ease of handling that does not depend on the content of posts.
表紙だけではなく、1投稿最大10枚を想定した複数パターンのテンプレートをデザイン。
どのような投稿内容でも対応可能で、画像を入れ替えるだけなど実務レベルでの使い勝手の良さを追求。
投稿のハードルは上げずに、一定以上のクオリティを統一感をもってアウトプットできるテンプレートを目指しました。
In addition to the cover, we design templates with multiple patterns, assuming a maximum of 10 pages per post. It can handle any type of posting content, and pursues ease of use at a practical level, such as simply replacing images.
We aimed to create a template that can output a certain level of quality with a sense of unity without raising the hurdles for posting.