S様・H様の撮影を担当させていただきました。
H様とは撮影日が初対面でしたが、すぐに意気投合し、楽しみながら撮影を進めることができました。
I was in charge of photographing Mr. S and Mr. H. I met Mr. H for the first time on the day of the shoot, but we hit it off right away and had fun filming.
撮影地「モエレ沼公園」はかつて不燃ゴミの埋め立て地として利用されており、人間の身勝手で生み出された270万トンものゴミが足元に眠っている。
公園そのものが歴史を紡ぐ1つの作品。
人間が傷つけた土地をアートで再生させたイサムノグチに敬意を込めて。
モデル様を主題に。公園の今を副題に据えて切り取った。
The filming location, Moerenuma Park, was once used as a landfill for non-combustible garbage, and 2.7 million tons of garbage, created by humans, lies beneath our feet. The park itself is a piece of history. Paying homage to Isamu Noguchi, who used art to revitalize land that has been damaged by humans. The subject is the model. I cut this article with the current state of the park as the subtitle.
レタッチには異常なまでのこだわりと情熱注いだ。
特にこだわった植物の緑はトーンカーブを何度も調整し、現実と大幅に乖離しない範囲の中で自分の理想とする「緑」を追求した。
モデル様にもパーツレベルでマスク処理を施し、男女ともに健康的に見えることを最優先としつつ、男性らしさ・女性らしさを追求した。
特に女性モデル様は髪の質感やしなやかさの表現など細部までこだわってレタッチを行った。
I put an unusual amount of attention and passion into retouching. For the greenery of the plants, which I was particularly particular about, I adjusted the tone curve many times, pursuing my ideal ``green'' within a range that did not deviate significantly from reality.
The models were also treated with masks at the parts level, and while making it a priority to look healthy for both men and women, we pursued masculinity and femininity. In particular, the female models were retouched with particular attention to detail, such as expressing the texture and suppleness of their hair.
「夏らしい写真」を大きなテーマとして掲げており、北海道らしいダイナミックな自然と絵に描いたような美しい空をセットで背景とするようなカットを意図的に表現。
モデル様に寄って撮影したい気持ちをグッと堪え、「公園の今」という副題をぶらすことなく、100年後へ繋ぐ今ここでしか撮影できない写真を追い求めた。
The main theme is ``summer photos,'' and the shots are intentionally created with the dynamic nature typical of Hokkaido and the picture-perfect sky as a backdrop. I resisted the urge to take pictures close to the models, and pursued photographs that could only be taken here and now that would connect us 100 years from now, without giving away the subtitle of "The Park Now."