K様・H様のご入籍記念の撮影をEVで担当させていただきました。
お二人と出会ったのは2021年。
当時私が制作していたHOTEL POTMUM STAY&COFFEEのホームページ制作にて、カップルモデルを務めてくださいました。
あれから3年。当時学生だったお二人は社会人となり、ご丁寧にご入籍の報告をいただき、今回の撮影が実現しました。
I was in charge of taking photos for Mr. K and Miss. H to commemorate their registration at EV. I met the two of you in 2021. They served as a couple model for the website production of HOTEL POTMUM STAY&COFFEE, which I was creating at the time. It's been 3 years since then. The two of them, who were students at the time, have now become working adults, and this photoshoot was made possible after they kindly informed us of their registration.
撮影地は札幌屈指の観光スポット「中島公園」。
紅葉色づく美しい景色の中撮影させていただきました。
お二人は3年前と良い意味で変わらず、3年ぶりの再会ではありましたが、撮影が始まるとすぐに当時の感覚を双方が取り戻し、3人で楽しい時間を過ごすことができました。
The shooting location was Nakajima Park, one of Sapporo's most popular tourist spots. I took this photo in the beautiful scenery of the autumn leaves. The two of them have not changed in a good way from three years ago, and although it was their first reunion in three years, as soon as filming began, both of them regained their sense of what they were then, and the three of them had a great time together. .
今回の撮影では副題である紅葉もしっかりと見せたかったため、被写界深度を浅くしすぎず(背景をぼかしすぎない)、秋らしい写真を目指しました。
今回の撮影では135-200mmの望遠レンズ1本で撮影。
圧縮効果を活用し、近景遠景感の奥行きを圧縮し、副題の紅葉を肉眼よりもダイナミックに表現しています。
In this shoot, I wanted to clearly show the subtitle of the autumn leaves, so I aimed for an autumn-like photo without making the depth of field too shallow (not making the background too blurry). For this shoot, I used a single 135-200mm telephoto lens. Utilizing compression effects, the depth of the foreground and background is compressed, and the subtitled autumn leaves are expressed more dynamically than they can be seen with the naked eye.
ご入籍という節目のタイミングでなにを表現しようと考えたときに「これから先の明るい未来を感じさせるような指向性のある写真」を撮影したいと考えていました。
そのため、本件では正面撮り以外のアプローチを多様。 例えば奥行きのある道での後ろ姿はこれからお二人で歩んでゆく姿を表現できたらなという意図が背景にあります。
手を繋いだり、肩を寄せ合ったり、もたれかかったり、お二人で遠くの同じなにかを見つめてもらったり。
ウェディングフォトとはまた違う、今このタイミングだからこそ。の写真を追求しました。
When I thought about what I wanted to express at this turning point of registering my marriage, I wanted to take ``a directional photo that gives a sense of the bright future ahead.'' Therefore, in this case, we used a variety of approaches other than frontal photography. For example, the idea behind the back view on a deep road is to express the image of the two of them walking together. Hold hands, put your shoulders together, lean against each other, or have the two of you staring at the same thing in the distance. It's different from wedding photography because of the timing. I pursued the photo.