HOTEL POTMUM STAY&COFFEE様のオフィシャルサイトリニューアルを担当させていただきました。
既存サイトの課題を洗い出し、どのような改良が必要がクライアント様と一緒になって熟考しました。
制作期間はちょうどコロナ禍。宿泊業界全体に暗雲が立ち込める中、デザインの力でこの難しい局面とどのように向き合うか試行錯誤しました。
I was in charge of the official website renewal of HOTEL POTMUM STAY&COFFEE.
We identified issues with the existing site and carefully considered what improvements needed to be made together with the client.
The production period coincided with the coronavirus pandemic. With dark clouds gathering over the entire lodging industry, it was extremely difficult to decide how to express this.
既存サイトを分析し、「ホテルとカフェ異なる要素の混在」を重点課題と位置づけ、両要素の分離を制作における最優先事項として着手しました。
投稿タイプを3種もち、適材適所の継続的な情報更新を実現し、ヘッダーを条件分岐式によって制御することで表示項目をページごとに変更するなどギミックとしては小さいが「かゆいところに手が届く」ような仕掛けづくりを随所に散りばめました。
デザイン面ではミニマムなテキスタイルと画像配置でモダンな印象を演出。
インダストリアル調の店舗の内装画像の魅力が引き立てられるよう調整しました。
After analyzing the existing site, we identified the ``mixing of different elements of a hotel and cafe'' as our top priority, and set out to separate these two elements as our top priority in production.
It has three types of posts, enables continuous updating of information with the right person in the right place, controls headers with conditional branching expressions, and changes display items for each page. Although it is a small gimmick, it allows you to ``reach out where you need it.'' We have sprinkled similar tricks all over the place.
In terms of design, minimal textiles and image placement create a modern impression. Adjustments have been made to enhance the appeal of interior images of industrial-style stores.
ライティングも担当した本件では詩的な表現も積極的に活用しています。
HOTEL POTMUM様は洗練された空間設計や客室内でコーヒーをドリップする体験ができたりと、とにかくお洒落。
利用者も感度の高い方が多く、ビジネスホテルと同じありふれた表現ではファンに届ききらないと考え、店舗の雰囲気をオフィシャルサイトでもきっちり表現できるよう意識してライティングを行いました。
In this case, which Iting was also in charge of, poetic expressions are actively utilized.
HOTEL POTMUM is very stylish, with a sophisticated space design and the ability to enjoy drip coffee in the guest rooms.
Many of our users are highly sensitive, and we thought that using the same common expressions as a business hotel would not be enough to reach fans, so we were conscious of writing the store's atmosphere so that it could be accurately expressed on the official website.
競合との差別化を図る2種の変わり種のページを作成したのも本件の特徴です。
【STORY】
一人旅・女子旅・カップルの3タイプの旅行に密着し、施設での宿泊を主軸とした2日間を物語としたページ。
実際にモデルの皆さまにご協力いただき、ロケを実施して完成に至りました。
【SPOT】
ホテルからアクセス可能な札幌市もしくは札幌市近郊のおすすめの観光スポットをアーカイブしているページ。
オリジナルのカスタム投稿タイプとして構築しているためクライアント様でスポットを増減させることが可能。
両ページはサイトの世界観の底上げを担うのみならず、膨大なテキスト量の中に意図的に仕込んだキーワードによってSEO対策も担う攻防一体の仕掛けとしても設計しました。
Another feature of this case is that we created two different types of pages to differentiate ourselves from our competitors.
[STORY]
This page focuses on three types of travel: solo travellers, women's travellers, and couples, and tells the story of a two-day stay centered around accommodation at a facility. With the cooperation of the actual models, we conducted a location shoot and completed the project.
[SPOT]
This page is an archive of recommended sightseeing spots in Sapporo City or the vicinity of Sapporo City that can be accessed from the hotel. Since it is built as an original custom post type, clients can increase or decrease spots.
Both pages not only serve to raise the level of the site's worldview, but also serve as SEO measures by intentionally inserting keywords into the vast amount of text.
HP公開後、2022年2月にはプライベートサウナ「POT SAUNA」,コワーキングスペース「POT WORK」が施設内に同時開業(現在は一部業態変更)。
オフィシャルサイトも開業に合わせて新たなページを構築しました。
デザインの段階で施設は未完成だったため、デザイン段階では画像が入る箇所を図形で代替し、先に全体のイメージを整えました。
施設完成後、デザインに合わせる形で撮影を実施。
具体的なHPでの活用イメージが頭に入った状態で撮影を行ったため、結果として高いクオリティで納品することができたように思います。
デザイナー・エンジニア・カメラマンの3役を1人で兼務するため、各工程で完成図にズレが生じないのもEVの強みの1つです。
After the website is released, a private sauna "POT SAUNA" and a coworking space "POT WORK" will open simultaneously within the facility in February 2022 (currently, the business format has changed partially).
We have also created a new page on our official website to coincide with the opening.
At the design stage, the facility was not yet complete, so we used shapes to replace images at the design stage, and prepared the overall image first. After the facility was completed, we took photos to match the design. You can take photos knowing exactly where on the website the photo will be posted. One of EV's strengths is that one person serves as the designer, engineer, and photographer, so there are no discrepancies in the finished drawings during each process.